مزایای سازه ال اس اف

سرعت احداث اسکلت ال اس اف

سازه ال اس اف این امکان را برای کارفرمایان فراهم می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت بازگشت سرمایه شان حاصل شود.  به عنوان مثال ما در  ستون قصر طلایی در کمتر از 45 روز توانستیم اسکلت ال اس اف یک شهرک ویلایی در 6 بلوک 4 واحده را احداث کنیم. کل فرایند ساخت با سیستم ال اس اف برای یک واحد 100 متری در کمتر از 60 روز ( دو ماه ) انجام می پذیرد.

سرعت ساخت سازه ال اس اف
کنترل کیفیت و دقت

کیفیت و دقت محصول نهایی

 مقاطع تولید شده در سیستم ال اس اف توسط دستگاه و در کارخانه تولید می شود. از این رو در قیاس با ساخت و ساز سنتی؛ ساخت سازه ال اس اف به مراتب از دقت بالاتری برخوردار می باشد. نحوه اتصال و پنل کردن دیواره های ال اس اف، از قبل مشخص است. تکنسین این سیستم مطابق با نقشه نسبت به مونتاژ و نصب سازه ال اس اف اقدام می نماید.

 

سبکی و عملکرد در برابر زلزله

سازه ال اس اف مخفف (light steel frame) و به معنی قاب های فولادی سبک سرد نورد شده می باشد. وزن سازه ال اس اف تا 30 درصد پایین تر از سازه های مرسوم می باشد. به همین دلیل از آنجایی که نیروی زلزله نسبت مستقیم با وزن سازه دارد. عملکرد سازه ال اس اف در بلایای طبیعی همچون زلزله مطلوب تر است.

مقاوم در برابر زلزله
هدر رفت انرژی

مصرف انرژی سازه ال اس اف

سازه ال اس اف کاملا منطبق با مقررات پیرامون بهینه کردن مصرف انرژی در حوزه ساخت می باشد. از آنجایی که مقاطع سیستم ال اس اف به صورت C Frame می باشد؛ عایق گذاری به راحت ترین شکل ممکن صورت می پذیرد. همچنین به دلیل وجود لایه های متعدد ( گچ برگ، عایق، اسکلت، osb، بخاربند و نمای نهایی) حداقل اتلاف انرژی در این سیستم صورت می پذیرد.

امکان ساخت ال اس اف در مناطق با دسترسی سخت

 اسکلت سازه ال اس اف به صورت مقاطع C شکل تولید می شود. این مقاطع در محل پروژه با استفاده از نقشه نصب، مونتاژ می شود. از این ویژگی می توان در انتقال اسکلت و نصب آن در مناطق صعب العبور استفاده کرد. 

مناطق صعب العبور
تعمیر سازه ال اس اف

قابلیت تعمیر گسترده سازه ال اس اف

اکثر مصالح به کار رفته در سیستم ال اس اف با پیچ نصب می شوند. به اصطلاح عمده کار با سیستم ساخت و ساز خشک (drywall) صورت می پذیرد. به همین دلیل اگر بعد از گذشت چند سال، قسمتی از سازه نیاز به تعمیر داشت. کافی است که قسمت مربوطه به راحتی باز شده و با مصالح جدید جایگزین شود. این قابلیت تعمیرپذیری توسط نیروی نیمه ماهر از ویژگی های بارز سیستم ال اس اف به شمار می آید.

مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون

در تولید سازه ال اس اف از ورق گالواینزه شده با روی استفاده می شود. همچنین بر روی اسکلت لایه های گوناگون ( Osb، نما، بخاربند و گچ برگ) استفاده می شود. این مسئله باعث می شود که این سازه های عملکرد مطلوبی در مقابل شرایط جوی متفاوت همچون رطوبت، باران و برف از خود نشان دهند.

شرایط جوی متفاوت
طراحی داخلی و خارجی

امکانات گسترده طراحی داخلی و خارجی

 اجرای انواع نمای خشک همچون ( ترمو وود، وودپلاست و سمنت برد و …) و همچنین نمای سنتی همچون سنگ و آجر در این سیستم وجود دارد. در فضای داخلی نیز امکان گسترده همچون فضاسازی پیش ساخته، رنگ و کاغذ دیواری و تمام امکانات رایج در اختیار طرح دلخواه کارفرماست. از همین روست که سیستم ال اس اف قابلیت تطبیق پذیری بالایی با محیط اطراف و سلیقه مخاطب خود را داراست.

عایق صوت بودن

تعدد لایه های اجرایی و همچنین استفاده از عایق هایی همچون پلی اورتان و پشم سنگ در این سیستم، موجب پایین آوردن انتقال صدا میان فضاها می شود. شایان ذکر است از آنجایی که بسیاری از این ویژگی ها از قبل در طراحی این سیستم دیده شده است مزیت رقابتی آن را نسبت به سایر سیستم های ساخت بالا می برد.

عایق صوت بودن
مصالح استاندارد

استاندارد بودن مصالح

کلیه مصالح استفاده شده در سازه ال اس اف حاوی استاندارد های مربوطه می باشد. مقاومت در برابر حوادثی همچون آتش سوزی به دلیل برخورداری از مصالحی که مقاومت بیشتری در برابر حریق دارد برتری این سیستم را در مقایسه با سازه های چوبی به خوبی حفظ می نماید.

فضای کارگاهی محدود

سازه ال اس اف در قیاس با سایر سیستم های ساخت و ساز سنتی نیاز به فضای کارگاهی کمتری دارد. این مسلئه هم به عنوان یک ویژگی در جاهایی که امکان فضای کارگاهی محدود دارند به حساب می آید. و هم به دلیل داشتن فضای کارگاهی محدود امکان رخدادن حوادث را به حداق می رساند.

کارگاه ساختمانی
فهرست