اضافه بنا با سازه lsf

شرکت ستون قصر طلایی

“اضافه بنا” یا “اضافه اشکوب” چیست؟

با توجه به افزایش قیمت مسکن در سال های اخیر، بعضی از صاحبان ملک مصمم به ساخت طبقه اضافی بر روی ملک خود شده‌اند.

به ساخت طبقه اضافی در اصطلاح، اضافه کردن اشکوب می‌گویند. برای ساخت طبقه اضافی نیاز به دریافت مجوز طبقه اضافه از شهرداری‌ها است.

اضافه اشکوب نیاز به مجوز دارد. اگر توسط مالک و سازنده دریافت مجوز طبقه اضافه از شهرداری صورت نپذیرد. ساخت و ساز غیر مجاز انجام داده است.

در این صورت شهرداری با کمک گرفتن از اختیارات قانونی خود در مقابل این ساخت و ساز غیر مجاز می‌ایستد. با توجه به راه کارهای قانونی که قانونگذار در اختیار این نهاد قرار داده، برخوردهای لازم را به عمل می‌آورد.

تبعات ساخت غیر مجاز

مهم‌ترین عکس‌العملی که شهرداری‌ها در مقابل ساخت طبقه اضافی انجام می‌دهند، متوقف کردن پروژه ساخت و ساز غیر مجاز در هر مرحله‌ای از ساخت است.

بعد از توقف ساخت اضافه اشکوب شهرداری اقدام به تخریب ساخت و ساز غیر مجاز می‌کند. در نتیجه برای اینکه در دردسر این مشکلات قرار نگیرید، بهتر است وقتی به فکر ساخت طبقه اضافی افتاده اید با ساز و کار قانونی و مراحل اداری آن آشنا باشید.

اضافه بنا با سیستم lsf
  • مزایای ساخت اضافه اشکوب (اضافه بنا) با سازه LSF:
    • وزن بسیار پایین

    اصلی ترین مزیت ساخت اضافه اشکوب با سیستم LSF بهرمندی از امکان احداث اضافه بنا با کمترین میزان فشار بار وارده بر سازه ی اصلی است.

  • سبک بودن سیستم ساخت به روش قاب های فولادی سبک سرد نورد شده (LSF) امکان ساخت گسترده ای در اختیار کارفرما قرار گیرد.این مسئله تاثیر بسزایی در قیمت سازه lsf خواهد داشت.
    • سرعت بالای ساخت

    سازه LSF به جهت قرارگرفتن در سیستم ساخت و ساز صنعتی از سریع ترین سیستم های ساخت به حساب می آید. به طور معمول، در احداث اضافه اشکوب عمدتا کارفرمایان زمان بسیار اندکی در اختیار دارند.

  • اجرای اضافه اشکوب بوسیله سیستم LSF  مزیت نسبی بسیار بالایی را نسبت به سایر سیستم های ساخت در اختیارشان قرار می دهد.
    • عدم نیاز به تعطیلی روال روزانه

    عمده اضافه بنا ها در فضای شهری رخ می دهد. در نتیجه کارفرمایان راغب هستند که بدون تعطیلی فضاهای در اختیارشان، اضافه اشکوب صورت گیرد.

    ساخت و ساز با سیستم LSF به دلیل برخوداری از بالاترین نسبت های ساخت و سازهای مهندسی پیش ساخته؛ این امکان را برای کارفرمایان مقدور می سازد.

     

    • تولید کمتر زباله ساختمانی

    در اضافه بنا با سیستم LSF به دلیل آنکه قسمت اعظم کار به صورت ساخت و ساز خشک (Drywall) صورت می پذیرد کمترین میزان دوراندازی مصالح به حداقل ممکن می رسد.

     

    • عایق تر بودن سازه به نسبت سایر سیستم های ساخت

    در سیستم ساخت LSF استفاده از عایق به راحتی صورت می پذیرد. نیاز به اضافه کاری و هزینه های بعدی نیست. ساخت اضافه اشکوب با سیستم LSF موجب عایق تر شدن سازه و بالتبع کمتر هدر رفتن انرژِی می شود.

فهرست