قیمت خانه پیش ساخته 60 متری

مقدمه قیمت خانه پیش ساخته 60 متری

امروزه استفاده از خانه پیش ساخته به دلیل سهولت در جابجایی و سرعت ساخت بسیار متدوال شده است. در این مقاله سعی شده است المان های موثر در قیمت خانه پیش ساخته 60 متری توضیح داده شود. این مسئله باعث می شود به هنگام خرید خانه پیش ساخته با دیدی روشن دست به انتخاب بزنید.

نوع خانه پیش ساخته

در بدو امر این گونه به نظر می رسد که خانه پیش ساخته تنوع چندانی ندارد و به یک نوع ساخت بر می گردد. اما، این گونه نیست. در واقع طیف وسیعی از گونه های ساخت را می توان در زمره سازه های پیش ساخته قلمداد کرد. پیش ساخته های پروفیلی، چوبی، بتنی و ساخت و سازهای صنعتی مانند سازه lsf را می توان در این گروه قرارداد. در نتیجه، در مسیر پیدا کردن قیمت خانه پیش ساخته 60 متری می بایست پیش از همه شیوه ساخت خود را مشخص کنید.

اگر به دنبال سازه قابل حمل هستید سازه پیش ساخته پروفیلی بهترین گزینه برای شماست. اما باید بدانید که برای این گونه از سازه ها مجوز ساخت و پایان کار صادر نمی شود. اگر به دنبال گونه ای از ساخت با امکان گرفتن پایان کار هستید، گزینه مناسب سازه lsf می باشد. برای این که تفاوت خانه پیش ساخته با سازه lsf را بدانید می توانید به مقاله مرتبط در سایت مراجعه کنید. 

اسکلت خانه پیش ساخته 60 متری

یکی از عوامل تعیین کننده قیمت خانه پیش ساخته 60 متری اسکلت آن است. بدون شک بهترین گزینه برای اجرای اسکلت سازه lsf می باشد. دلیل آن نیز  بهینه بودن، مقاوم بودن و در عین حال سبک بودن است. این مزیتی است که در خانه پیش ساخته پروفیلی به سختی به دست می آید. با این وجود اگر انتخاب شما سازه پروفیلی است به چند نکته توجه کنید. 

یکی از مهم ترین قسمت ها در اجرای سازه پروفیلی شاسی آن می باشد. بهترین گزینه برای شاسی یک خانه پیش ساخته 60 متری شاسی کشی با تیرآهن نمره 18 دور کلاف یا اسکی می باشد.

اگر به دنبال قیمت مناسب تر می باشید می توانید از تیرآهن نمره 16 و در نهایت 14 استفاده کنید. مسلما هرچه به سمت مشخصه فنی پایین تر می روید از کیفیت کار کاسته می شود. هرچند در نهایت قیمت خانه پیش ساخته 60 متری برای شما ارزان تر تمام می شود. با این وجود، تیرآهن 14 حداقل گزینه برای اجرای شاسی خانه پیش ساخته به حساب می آید. پایین تر از تیرآهن 14 در اشل ساختمانی توصیه نمی شود. 

پروفیل کف، بدنه، سقف

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت خانه پیش ساخته 60 متری نوع پروفیل آن است. پروفیل کف، پروفیل بدنه و پروفیل سقف سه جز پروفیل کشی اسکلت خانه پیش ساخته به حساب می آیند. بر این اساس پروفیل پیشنهادی پروفیل های سنگین 40 * 40 و 40*80 به هماره نبشی 1.5*3.5 می باشد.

نکته حائز اهمیت دیگر فواصل قیدهای اسکلت شما در کف، سقف و بدنه می باشد. فواصل قید های شما نباید بیش از اندازه زیاد باشد. رعایت نکردن این مسئله در سقف و بدنه موجب آب بند نشدن آن ها و لق شدن نما و پوشش سقف می شود. عدم اجرای صحیح قید ریزی در کف نیز مجوب لق و به اصطلاح بازی کردن کف می شود. این مسئله می تواند موجب شکستن و ناطرازی پوشش کف خانه پیش ساخته تان گردد.

عایق گذاری در خانه پیش ساخته

بدون شک عایق گذاری و بحث تبادل گرما و سرما یکی از دغدغه های هر خریدار خانه پیش ساخته به شمار می رود. این مسئله  به لحاظ کیفی در خروجی کار بسیار موثر است. همچنین از عوامل تعیین کننده در قیمت خانه پیش ساخته 60 متری به حساب می آید. برجسته ترین متریال هایی که می توان به عنوان عایق به کار برد به شرحی است که در ادامه آورده می شود. عایق پلی یورتان، عایق پشم سنگ و عایق پلی استایرن. 

عایق پلی یورتان عملکرد بسیار خوبی به عنوان عایق رطوبتی و عایق صوتی دارد. مشکل اما اجرای آن است. اگر عایق پلی یورتان به صورت ماشینی اجرا شده باشد که خروجی آن به صورت ساندویچ پانل می باشد کیفیت یکدست و مطلوبی دارد. در غیر اینصورت در اجراهایی که به صورت دستی صورت می گیرد یکدستی و دانسیته مطلوب با هزینه گزافی صورت می پذیرد. نکته دیگر این که برای خانه پیش ساخته نمای ساندویچ پانل که بیشتر نمایی صنعتی است توصیه نمی شود. اگر به اجرای عایق پلی یورتان اصرار دارید، پیشنهاد می شود از پانل های دکوراتیور استفاده کنید. 

متریال دیگری که به عنوان عایق می توان از آن استفاده کرد پشم سنگ است. پشم سنگ به دلیل عملکرد مطلوب و راحتی نصب بهترین گزینه برای استفاده به عنوان عایق است. پشم سنگ قیمت خانه پیش ساخته 60 متری را همراه با حفظ کیفیت مطلوب نگه می دارد. همچنین این عایق حریق را گسترش نمی دهد و در معرض آتش تنها به درون خود جمع می شود. اگر به دنبال کیفیتی مطلوب برای خانه پیش ساخته خود هستید، عایق پشم سنگ ضخامت حداقل 2 (اینچ) و دانسیته 80 پیشنهاد می شود.

در نهایت اگر تنها قیمت خانه پیش ساخته 60 متری برای شما ملاک است و ارزانی آن؛ پلی استایرن را انتخاب کنید. پلی استایرن ( یونولیت) بیشتر در نقش پرکننده در سازه ی شما ایفای نقش می کند تا عایق حرارتی و رطوبتی. با این حال استفاده از عایق پلی استایرن با دانسیته بالا می تواند پایین ترین گزینه برای عایق گذاری ساختمان پیش ساخته شما باشد.

نمای ویلای پیش ساخته

اگر به دنبال مولفه های تعیین کننده قیمت خانه پیش ساخته هستید نباید نما را فراموش کنید. باید در نظر داشت که برخلاف اکثر خانه های واقع در محیط های شهری؛ خانه های پیش ساخته 4 طرف نما هستند. همین مسئله موجب می شود که قسمت زیادی از هزینه ویلای پیش ساخته شما صرف نما شود. در ادامه نماهایی که می توانید در ساخت و ساز به این روش استفاده کنید ذکر می شود.

نمای فایبر سمنت 

فایبرسمنت برد یا صفحات سیمانی الیاف دار از به روز ترین و مناسب ترین گزینه ها برای اجرای نمای ویلایی است. اگر به دنبال قیمت خانه پیش ساخته 60 متری مناسب هستید نمای فایبرسمنت برد یکی از بهترین گزینه هاست. سرعت اجرا، به همراه سهولت نصب از مزایای این متریال به حساب می آید.

سازه پیش ساخته با lsf
نمای ترکیبی چوب پلاست و سمنت برد

وودپلاست ( چوب پلاست)

چوب پلاست یکی دیگر از گزینه های مطلوب برای اجرای نمای خانه پیش ساخته به حساب می آید. این متریال از ترکیب چوب و رزین صنعتی ساخته می شود. در واقع، چوب پلاست محصولی صنعتی برای جایگزینی متریالی همچون ترمووود به حساب می آید. هر چند چوب پلاست سرزندگی ترموود را ندارد اما به لحاظ اقتصادی گزینه مناسب تری است. همچنین در مقایسه با ترموود، چوب پلاست بیشتر دوست دار محیط زیست است. چوب پلاست را می توانید به صورت ساده و یا ترکیب با سمنت برد در خانه پیش ساخته خود به کار ببرید.  قیمت خانه پیش ساخته 60 متری با نمای چوب پلاست به مراتب گرانتر از همان خانه پیش ساخته با سمنت برد می باشد. با این وجود اگر به دنبال نمای شکیل تری هستید، چوب پلاست گزینه مناسبی برای شما می باشد.

نمای ترکیبی

نوع دیگر نمای هایی که می توانید به کار ببرید نماهای ترکیبی است. ترکیبی از سیستم ساخت و ساز خشک مانند آنچه گفته شد. و یا ترکیب آنها با مصالح بنایی نظیر سنگ و آجر. علیرغم این که استفاده از سنگ و آجر در سازه های پیش ساخته منعی ندارد. با این وجود، پیشنهاد می شود که به هنگام  انتخاب نما تا جای ممکن از سیستم درای وال ( ساخت و ساز خشک) استفاده کنید. 

نمای ترکیبی آجر و سمنت برد

ورق فلزی سایدینگ

در نهایت، اگر به دنبال اقتصادی ترین قیمت خانه پیش ساخته 60 متری می گردید؛ برای نما می بایست از ورق فلزی طرح سایدینگ (آبشاری) استفاده کنید. هرچند این نوع ورق، کیفیت نماهایی که در بالا گفته شد را ندارد. با این وجود، در صورت نقاشی درست و داشتن ضخامت مناسب می توان به آن گزینه اقتصادی به آن نگاه کرد.

پوشش سقف

پوشش سقف نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت خانه پیش ساخته 60 متری است. از آنجایی که متراژ کار پایین است و سازه یک طبقه است این هزینه بسیار خودش را نشان می دهد. پوشش سقف را به شکل های مختلف و با متریال های متفاوتی می توان اجرا کرد. ابتدایی ترین نوع متریالی که می توان به کار برد استفاده از توری و پشم سنگ به همراه ورق طرح سفال می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از ورق طرح سفال ( یا سینوسی و زوزنقه و …) بدون اجرای توری و پشم سنگ به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

ورق طرح سفال

گزینه دیگر استفاده از سقف ساندویچ پانل به منظور پوشش سقف می باشد. استفاده از سقف ساندویچ پانل قیمت خانه پیش ساخته 60 متری را افزایش می دهد. با این وجود کیفیت کار به خصوص از لحاظ آب بند بودن سقف و عایق بودن آن تضمین می شود. تنها نکته ضعف استفاده از ورق سقف ساندویچ پانل نمای صنعتی آن می باشد. هرچند به تازگی شرکت های تولید کننده ساندویچ پانل به عرصه تولید سقف ساندویچ پانل طرح سفال روی آورده اند. با این حال این ورق ها هنوز امتحان خود را پس نداده اند و برای پاسخگو بودن نیاز به زمان دارند. 

ساندویچ پانل سقفی خانه پیش ساخته

شینگل، آندوویلا و دکرا

دسته ی بعدی پوشش سقف ها شینگل، آندوویلا و دکرا می باشد. این متریال ها بهترین گزینه برای سقف ویلای پیش ساخته می باشد. اما اگر به دنبال قیمت خانه پیش ساخته 60 متری مناسب می گردید گزینه مناسبی نیستند. اکثر متریال های مربوط به این دست نماها وارداتی می باشند و بالتبع در متراژ پایین هزینه بسیار بالایی را به شما تحمیل می کنند. اما در صورت اجرا می توانید این اطمینان خاطر رو دارید که لوکس ترین و بهترین گزینه را برای پوشش سقف خانه خود انتخاب کرده اید.

سقف شینگلز

پوشش نمای داخلی

گچ برگ ( کناف)

اگر به دنبال کاری با کیفیت بالا هستید بهترین گزینه برای پوشش داخل گچ برگ ( کناف) می باشد. گچ برگ Rg برای فضاهای خشک و معمولی و گچ برگ Mr برای فضاهای مرطوب استفاده می شود. به لحاظ هزینه اقتصادی و تاثیر در قیمت خانه پیش ساخته 60 متری، گچ برگ و دیوارپوش تفاوت چندانی در قیمت نهایی شما ندارند. با این حال، از آنجایی که گچ برگ رنگ می شود و شمایل خانه معمول را به ویلای پیش ساخته شما می دهد؛ گزینه مناسب تری است.

گچبرگ (کناف) در ضخامت های 9.5 میلیمتر و 12.5 میلیمتر تولید می شوند. گچ برگ را می توانید به صورت یک لایه و دولایه استفاده کنید. اگر اسکلت شما دارای فواصل مناسب و قیدبندی درستی باشد؛ در اجرای گچبرگ (کناف) نیازی به سازه کناف برای پشت کار نیست. در نظر داشته باشید که برای محیط های مرطوب حتما از گچبرگ های مقاوم در برابر رطوبت استفاده کنید. 

کناف در خانه پیش ساخته
دیوارپوش pvc

دیوارپوش pvc

یکی دیگر از متریال هایی که می توانید به عنوان پوشش نمای داخل ویلای پیش ساخته استفاده کنید دیوارپوش pvc است. دیوارپوش طیف وسیعی از محصولات را شامل می شود. از دیوارپوش های ساده و چاپی گرفته و دیوارپوش های دکوراتیو و سه بعدی. مزیت عمده دیوارپوش سرعت اجرا و تنوع در انتخاب طرح است. پس اگر در برآورد قیمت خانه پیش ساخته 60 متری خود می خواهید فضاهای مختلف ویلای خود را در طرح های مختلف طراحی کنید دیوارپوش گزینه مناسبی است.

دیوارپوش ها، به صورت تک لایه دو لایه و چند لایه تولید می شوند. اگر به دنبال حداقل هزینه برای ویلای پیش ساخته خود هستید می توانید از دیوارپوش تک لایه استفاده کنید. در غیر این صورت دیوارپوش دو لایه به رغم داشتن تفاوت قیمت گزینه مناسب تری است.

دیوارپوش های طرح برجسته چوبی نیز برای القای فضای کلبه مانند گزینه مناسبی هستند.  دیوارپوش ها سهولت نصب بیشتری نسبت به کناف دارند تا جایی که خودتان نیز می توانید در آینده دست به تغییرات بزنید.

تاسیسات مکانیکی و الکتریکی

یکی از ارکان اصلی هر خانه ای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی است. در نظر داشته باشید که بسته به این که چه امکاناتی برای ویلای پیش ساخته خود در نظر می گیرید هزینه این قسمت بسیار متفاوت خواهد. نوع لوله کشی، پکیج و رادیاتور، نوع شیرآلات اصلی ترین عوامل تعیین کننده قیمت خانه پیش ساخته در قسمت مکانیکال می باشند.

همچنین نوع سیم ها، نورپرداختی ویلای شما، کلید و پریزها و هالوژن ها تعیین کننده قیمت ویلای پیش ساخته شما می باشد. در نظر داشته باشید در خانه های پیش ساخته لوله کشی و برق کشی بسیار ساده انجام می شود. دلیل اصلی آن هم ابعاد کوچک خانه های پیش ساخته است. اما اگر به دنبال خانه پیش ساخته با نقشه های مکانیکال و الکتریکال و اجرای مهندسی هستید به شما سازه lsf پیشنهاد می گردد.

برق کشی خانه پیش ساخته

در و پنجره ها

پنجره در خانه پیش ساخته

ساده ترین نوع پنجره ای که می توانید در ویلای پیش ساخته به کار ببرید پنجره آلومینیومی است. اما توصیه می شود به دلیل مسائل مربوط به تبادل انرژی از پنجره ای upvc دو جداره استفاده کنید. این مسئله هرچند قیمت خانه پیش ساخته 60 متری شما را افزایش می دهد؛ اماجایی است که نمی توان از کیفیت کار گذر کرد.

البته بسته به نوع پروفیل انتخابی شما در پنجره دو جداره قیمت تمام شده شما نیز بسیار متفاوت خواهد بود. بر این اساس، تا جای ممکن سعی کنید از برند هایی که در این حوزه می شناسید استفاده کنید. 

پنجره upvc در خانه پیش ساخته
درب خانه پیش ساخته

درب ورودی و اتاق ها

در انتخاب در ورودی ساختمان بسیار دقت کنید. استفاده از درب ضدسرقت برای درب ورودی ویلای پیش ساخته شما از واجبات است. اگر می خواهید که قیمت خانه پیش ساخته تان پایین تر بیاید می توانید از درب های معمولی hdf برای درب های داخلی ساختمان تان استفاده کنید.

در صورتی که می خواهید هزینه بیشتری کنید می توانید از درهای hdf روکش pvc استفاده کنید. ضخامت پی وی سی عامل تعیین کننده در قیمت خانه پیش ساخته 60 متری شماست.

نوع دیگر درهای ورودی ساختمان درهای پلی وود است. این درها که عمدتا توسط شرکت ها ساخته می شود از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند. با این حال هزینه تمام شده شما را بالا می برد.

پوشش کف

در نهایت پوشش کف از عوامل تعیین کننده قیمت خانه پیش ساخته 60 متری می باشد. در ویلای پیش ساخته عمدتا از ورق چندلای چوبی و یا ورق فولادی استفاده می شود. سپس روی آن از پوشش سرامیک یا کف پوش و یا پارکت استفاده می شود. پیشنهاد می شود اگر خانه پیش ساخته تان در محیطی مرطوب قرار می گیرد از سرامیک به عنوان پوشش کف استفاده کنید. استفاده از پارکت به عنوان کف پوش به دلیل رطوبت چندان توصیه نمی شود.

کف پوش سرامیک برای خانه پیش ساخته
پارکت در خانه پیش ساخته

کلام آخر در قیمت خانه پیش ساخته 60 متری

در این مقاله سعی شد نکات مهم تعیین کننده قیمت خانه پیش ساخته 60 متری را مشخص کنیم. با در نظر گرفتن نکات که در بالا توضیح داده شد می توانید اطمینان حاصل کنید که خرید خوبی خواهید داشت. برای بهره مندی از اطلاعات تکمیلی و مشاوره رایگان هم اکنون با شرکت ستون قصر طلایی تماس بگیرید. کارشناسان شرکت در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

فهرست